מודל 4 השלבים - הסולם האבולוציוני שאתה מטפס בו כבעל עסק

מודל ארבעת השלבים - עוצמה עסקית

מודל ארבעת השלבים של עוצמה עסקית - הקדמה

אם אתה בעל עסק (או רוצה להיות כזה) המודל הזה רלוונטי עבורך. למעשה אתה חייב לדעת על קיומו. הוא זה שמסביר את הסיבות לכל הכשלונות העסקיים, וגם את ההצלחות. בעלי עסקים שמכירים אותו ומשתמשים בו מגדילים את העושר וההון העצמי שלהם, ואלו שלא, נמצאים בסיכון גבוה יותר לביצוע שגיאות שמחזירים אותם לאחור.

למעשה אי הכרת המודל תעלה לך הרבה יותר כסף ממה שאתה חושב. בפוסט הזה אנחנו עומדים להציג בפניך את ״מודל ארבעת השלבים של עוצמה עסקית״ ולהראות לך את האופן שבו הוא משפיע על העסק שלך מידי יום.

מודל ארבעת השלבים של עוצמה עסקית

עקרונות מודל ארבעת השלבים:

א. מודל ארבעת השלבים הוא סולם מדורג

מודל ארבעת השלבים הוא סולם מדורג של שלבי ההתקדמות האבולוציונית שלך (כבעל העסק) בעסק של עצמך. אתה מתחיל בהקמת העסק בשלב 1 – יזם, עובר לשלב 2 – ומוצא את עצמך מתפקד כמנהל העבודה, עולה לשלב 3 – ומוצא את עצמך חובש את הכובע של המנכ״ל, ואם תעשה את כל הפעולות הנכונות תתקדם ותגיע להיות בשלב 4 – בעלים (מי שאינו עובד בעסק ולכן יש לו זמן פנוי, והוא מתוגמל מחלוקת רווחים ועסוק בלייצר לעצמו תזרימי מזומנים נוספים מפעילויות נוספות).

ב. אתה תמיד נמצא על אחד השלבים בסולם

אם אתה בעל עסק, אתה תמיד נמצא על אחד השלבים בסולם. (לא ניתן לא להיות על הסולם, ולא ניתן להיות בין שני שלבים). ההתקדמות האישית שלך מתרחשת במעלה השלבים במודל.

ג. השלבים זורמים כלפי מעלה אחד אל תוך השני

השלבים זורמים כלפי מעלה אחד אל תוך השלב שמעליו. באופן הזה אתה עולה משלב 1 לשלב 2, משלב 2 לשלב 3, ומשלב 3 לשלב 4.  לא ניתן לדלג על שלבים במודל בדרך למעלה.  בכל פעם שאתה עולה שלב במודל אתה מקדם את עצמך מעלה לעבר השלב הנחשק ביותר – שלב ארבע (בעלים).

ד. העליה מושגת עם השלמת הצעדים של השלב בו אתה נמצא

העליה מושגת עם השלמת רשימת הצעדים של שלב בו אתה נמצא. אי השלמת הצעדים ״תוקעת״ אותך בשלב בו אתה נמצא. מסיבה זאת הרבה בעלי עסקים שאתה מכיר נשארים תקועים ב-׳שלב 2׳ בעסק שלהם, בגיל מאוחר (60, 70), ועדיין נאלצים לתפקד כ-׳מנהלי עבודה׳. לצאת מהעסק? אין על מה לדבר. גיל 70 כבר אמרנו?

ה. יישום הצעדים הלא נכונים יוריד אותך לשלב מטה במודל

בדיוק כמו שאפשר לעלות במודל, אפשר גם לרדת בו. ירידה בשלבי המודל תמיד תביא אותך למקום בו יהיה לך פחות כסף לשלם לעובדים, ולכן בהכרח תשים אותך במקום של עומסים הולכים וגדלים וסיכון רב יותר (אתה צוואר הבקבוק, הכל תלוי בך). 

ו. העליה במעלה השלבים אינה אינטואיטיבית

העליה במעלה השלבים אינה אינטואיטיבית, ואינה מתרחשת מעצמה. היא מתרחשת רק עבור אותם בעלי עסקים שמכוונים לעלות בסולם, ויודעים מה הם עושים כדי לעלות בו.

למעשה כ-70% מבעלי העסקים נשארים בשלב 2 שלהם במשך הרבה מאד שנים, חלקם אפילו עד גיל 70. אתה מוזמן לפקוח את העיניים ולהביט מסביב. ראה כמה בעלי עסקים נאלצים להמשיך ולהפעיל את העסק שלהם גם בגיל מאוחר… כ-15% מבעלי העסקים מתקדמים לשלב 3 ונשארים בו, ורק מעט מאד בעלי עסקים נמצאים בשלב 4. אתה קרוב לוודאי לא מכיר אותם. אין להם שום עניין שתכיר אותם. אין להם צורך ביחסי ציבור יקרים כדי שתקרא עליהם בעיתונים (משום שאין להם צורך לתחזק ביחסי ציבור תדמית של ״מצליחנים״  כדי להמשיך לקבל אובליגו יקר מהמערכת הבנקאית). למעשה בעלי העסקים בשלב 4 סולדים מחשיפה. הם מעדיפים לעבוד בשקט מתחת לרדאר. מדוע לעשות גלים בבריכה אם אפשר לעשות הרבה כסף בשקט? 

שלבי מודל ארבעת השלבים בהרחבה

הכל מתחיל מרעיון של מוצר או שירות...

היה לך רעיון של מוצר או שירות. אתה מתחיל בלי כלום: אין לך כסף ואין לך עובדים. אבל יש לך בעיקר דבר אחד ושמו רעיון ואמונה. אתה מתחיל ממש מכלום. מוצא לקוח, מספק לו סחורה או מתקין ורץ ללקוח הבא. בלילה אתה מוציא חשבוניות וגם הצעות מחיר. וגביה? אתה לא תמיד מגיע אליה.

מודל 4 השלבים של עוצמה עסקית

 אתה עובד לבד כי אין לך כסף למשכורת לשלם לעובד. לפעמים אתה מודאג אם יהיה לך כסף לעצמך. אתה עושה מיליון דברים במו ידיך, אתה עובד קשה, בעומס לא סביר, אתה נמצא בתוך הרבה מאד לחצים ובעיות. זהו שלב קשה. אתה מגלה בשטח שהדברים הם לא כמו שחשבת. אתה לומד מהר ומתקן, משפר ומעצב את העסק שלך כך שיוכל לעמוד על רגליו.

ברוך הבא אל שלב 1 – יזם…

שלב 1 – יזם

שלב 1 הוא שלב מאמץ ומאתגר וקשה עד בלתי אפשרי להמשיך בו לאורך זמן. הוא קשה לאשה, לילדים וגם לבריאות. לא רבים שורדים אותו ומי ששורד אותו יוצא ממנו עם הרבה חתכים ושריטות על הידיים, הרבה ליטרים של דם שנשפך בדרך וכמה שיעורים טובים על כוח רצון. ואם עברת אותו הבנת הרבה דברים על כיצד העסק שלך צריך להיבנות וסביר להניח שהוא שונה ב-180 מעלות ממה שחשבת שיצאת לדרך.

אתה מבסס בו את שם טוב ומוניטין מקצועי, מה שמגדיל את הביקוש למה שאתה עושה. העסק גדל, עוד לקוחות מגיעים ואתה כבר מתקשה לספק את כל העבודה בעצמך.

סטטיסטיקה: 67% מבעלי העסקים שהיו ב-׳שלב 1 - יזם׳ סוגרים

הסגירה מתרחשבת משתי סיבות עקרוניות:

  1. לרעיון הבסיסי (מוצר או שירות) לא היה מספיק ביקוש והשוק דחה אותו.
  2. גם אם המוצר היה נהדר והיה לו ביקוש אדיר, ההתנהלות הפיננסית היתה שגויה (ההוצאות עלו על ההכנסות לאורך זמן או שהעסק היה בנקודת האיזון יותר מידי זמן) מה שלא אפשר את המשכויות העסק.

אבל אם עברת את כל אלה - התקדמת!

אתה לראשונה מגייס עזרה, מישהו שקצת יוריד ממך קצת עבודה, מישהו שיעזור לך לספק את הסחורה ללקוח בזמן תוך כדי שאתה עדיין ממשיך לפרפר… אתה מגייס מנהלת חשבונות או פקידה, או עוזר והם מקבלים משימות שונות ומאפשרים לך להתמקד בפעולות שימשיכו לדחוף את העסק שלך קדימה. 

ולראשונה אתה מבין שאתה כבר לא ב-שלב 1 (יזם)…

ברוך הבא! 

עברת לשלב הבא.

שלב 2 – מנהל עבודה

מבנה ההוצאות שלך השתנה... פתאום יש לך עוד עובדים

ההכנסות גדולות יותר, אבל בדרך פלא גם ההוצאות גדלות עמן. אתה לראשונה מבין שהיעילות הבסיסית שלך שונה מאוד מהיעילות של העובדים שלך, מוכשרים ככל שיהיו. אתה עובד קשה על לסדר את הדברים. 

אתה מוצא שאתה תמיד חייב להיות בתמונה, לתת הוראות, להסביר, להנחות, לקבוע לקחת החלטות. אפשר להגיד שאתה הגנרטור של העסק שלך. אם הגנרטור לא יעבוד מאיזושהי סיבה, דברים פשוט לא יעבדו בצורה מספקת (לקוחות לא יקבלו את מה שהזמינו בדיוק בזמן, כספים לא ייכנסו בזמן וכו׳). 

אתה מוצא את עצמך כל בוקר נותן לאנשים משימות, מתניע את כולם וגם מגלה את הדבר הזה שקוראים לו פולוו-אפ. 

מודל ארבעת השלבים של עוצמה עסקית

"אחראי כאב ראש ראשי"

אתה מוצא את עצמך עסוק ב-פולוו-אפ, פולוו-אפ ו-פולוו-אפ על כמעט כל דבר בעסק

אתה משגיח ששום דבר לא יפול. בסוף היום האחריות על העסק היא שלך. הלקוחות שלך מכירים אותך (וחלק מהתלונות נוחתות אצליך). באותו אופן האחריות של יהיה כסף או שלא יהיה – היא האחריות שלך. מהסיבה הזאת לחיות בשלב הזה לאורך זמן פירושו להיות מחובר ל-״ערימה של מתח״. 

אפשר לומר שאתה "אחראי כאב ראש ראשי" בעסק. אתה הפותר של הבעיות שאחרים לא הצליחו לפתור. אתה חושש לצאת לחופש ממושך – משום שאז תרגיש את ההשלכות של הבעיה ביתר שאת. וכמות הדברים שמצפים לך עם שובך… זה לא משהו שאתה רוצה לחשוב עליו בכלל.

אם אתה מבצע את הפעולות הנדרשות הביקוש לעסק שלך ממשיך לגדול, ולכן כוח העבודה הנוכחי לא מספיק. אתה מחפש לקלוט עובדים חדשים, (בתלוש המשכורת או כפרילנסרים), ואתה מגלה שלמצוא עובדים טובים זה לא פשוט כמו שחשבת.

יש לך בעיות שונות עם עובדים (בעיות משמעת, בעיות איכות, אי עמידה בזמנים… בעיות מכל הסוגים). אם חשבת שתהיה פחות עמוס כשתגייס עובדים, אתה מגלה את הכשל שבו כאשר העסק לא מאורגן נכון עוזרים עלולים לעשות לך את החיים קשים יותר מאשר עבודה לבדך והרבה פעמים אתה מתחיל לפנטז על גירוש כל העובדים וחזרה לעבודה לבדך, עם פחות עלויות ואולי עם יותר רווח.

שינוי ארגוני - כבר לא ניתן לנהל ישירות את כל העובדים בעסק

אתה מבין שאינך יכול להמשיך ולנהל ישירות את כל העובדים כפי שעשית עד כה. יש גבול לכמות האנשים שמנהל אחד יכול לנהל.

אתה ממנה אחראי לכל תחום. עכשיו כבר יש לך מנהל עבודה במקומך. אבל כשיש לך עובדים ולא נכנסת מספיק עבודה זה מלחיץ… אז אתה מגייס איש מכירות נוסף. אבל לא עובר זמן רב ואתה מבין שמישהו צריך לנהל את אנשי המכירות, כי לך לא תמיד יש זמן לזה, מישהו צריך לתת להם יעדים להשביח את יכולותיהם המקצועיות ואת אחוזי הסגירה שלהם. הפיתרון? אתה מקדם את אחד מאנשי המכירות להיות מנהל מכירות (או שאתה מגייס מנהל מכירות חיצוני ואולי אתה עדיין מתעקש להמשיך ולהחזיק את כובע מנהל מכירות בעצמך) אבל… אין לך מספיק שעות ביממה… ומה קורה בכספים? אתה פשוט אתה חייב להשתחרר, אז אתה מביא מנהל/ת כספים…

ולפני שאתה שם לב – החלפת פאזה… העסק שלך מתנהל במתכונת שונה. אתה כבר לא בשלב 2 (מנהל עבודה). עברת שלב. 

שלב 3 – מנכ"ל

אתה כבר לא מנהל עובדים. אתה מנהל 3-6 מנהלים. 

אתה לא תמיד יודע איך לאכול אותה כי העסק צמח בכמות העובדים, אבל לא בהכרח ברווחיות…. אתה כבר לא מנהל את אותה ׳חנות מכולת קטנטנה׳ שבה התחלת את דרכך. העסק שלך דומה יותר ל-׳סופרמרקט גדול׳ ואינך יכול להמשיך לנהל אותו עם אותם כלים ניהוליים שבעזרתם ניהלת את המכולת הקטנה.

יש נשמות טובות מסביבך שטורחות לומר לך ש-״אולי אתה לא מתאים להיות מנהל״, אבל אל תקשיב להן.

שלב 3 - מנכ״ל

אם תשאל אנשים "מה מנכ"ל אמור לעשות?" אתה תופתע מהכמות העצומה של התשובות שתקבל. האמת היא רבים לא מבינים מהו תפקידו של מנכ״ל, ומה הוא אמור לייצר או להשיג תפקידו. 

אז ככה, בדיוק כפי שאיש שיווק אמור להשיג ״לידים רלוונטיים״ ואיש מכירות אמור להשיג ״עסקאות חתומות״ – גם לתפקיד מנכ"ל יש מספר תוצרים שעליו להשיג בתפקידו ושעבורם הוא מתוגמל. אם אינך מבין מהם – הניהול השוטף של העסק שלך יספק לך רשימה אינסופית ומתישה של מטלות שעליהן תבזבז את כל זמנך מבוקר עד ערב. אתה תגלה שמשימות הללו אף פעם לא מסתיימות, ושככל שתקדיש להן יותר מזמך, כך תהיה עמוס כך תרגיש שדברים בעסק פחות בשליטה וכך יגבר תסכולך. אתה קרוב לוודאי תרגיש שהעסק מנהל אותך יותר מאשר שאתה מנהל את העסק. והתוצאות הפיננסיות? הן יהיו בהתאם.

ונגלה לך סוד?

אלה לא יהיו הדברים שיקדמו את אותך לשלב הבא (שלב 4 -בעלים), שעליו נסביר בהמשך.

אז ראוי שנעשה נעשה קצת סדר ונבהיר כמה דברים חשובים:

מה אמור לייצר תפקיד המנכ״ל?

התוצר העיקרי של תפקיד המנכ״ל הוא: רווחים הולכי וגדלים על ציר הזמן. אם תשרטט גרף של רווחים בעסק, (שבו ציר ה-x שנים, וציר ה-y רווחים) אתה אמור לקבל גרף הולך ועולה לאורך השנים. תפקיד המנכ״ל הוא לגרום לגרף הזה לעלות. הוא אמור להיות יכול לעשות זאת בזמני פריחה ושגשוג וגם בזמני מיתון ושפל. תמיד יש מה לעשות כדי להגדיל את הרווחים, ובוודאי שיש מה לעשות כדי לגרום להם להפסיק לרדת. זה התפקיד של המנכ״ל לחשוב מחוץ לקופסה ולהביא את הפתרונות, או שהוא מגלה בעצמו, או שהוא מקבל עזרה מקצועית ממי שכבר עזר לבעלי עסקים אחרים לעשות זאת.

מאחר ויש פרמטרים רבים שמשפיעים על רווחיות העסק, אתה (כמנכ״ל) חייב לדעת אלו מהם שולטים על גודלו של הרווח שלך ובאיזה אופן. במילים אחרות, אתה חייב לדעת אלו הגאים עליך לסובב כדי להגביר את הרווחיות, היכן הם נמצאים וכיצד לסובב אותם, על אלו דוושות עליך ללחוץ והיכן הן נמצאות, ואלו ידיות בעסק עליך למשוך והיכן הן מסתתרות. דבר אחד בטוח, לגרום כשאתה מצליח לגרום לרווחיות שלך לעלות שנה אחרי שנה – קיץ או חורף, שגשוג או מיתון – אתה יודע מה אתה עושה. כי הדברים לא קורים מעצמם. ולא, זה בהחלט לא אינטואיטיבי. 

כשהצלחת סוף סוף להביא את עצמך למצב שבו אתה מפגין יכולת מוכחת להגדלת רווחים, שנה אחרי שנה, בכל מצב ובכל קושי, אנחנו נוהגים לומר בעוצמה עסקית – ש״פיצחת את קוד ה- DNA של העסק שלך״.

פיצוח קוד ה- DNA של העסק!

עכשיו יהיה עליך להעלות על הכתב מדריך ההפעלה בסיסי לעסק שלך (משהו דומה למדריך הפעלת רכב שמקבל מי שרוכש רכב חדש). על המדריך יהיה לכלול את שיטות העבודה שפיצחת בדרכך להשגת רווחים הולכים וצומחים. הוא יכלול את כל הפעולות המוצלחות והשיטות שלך בנושא. כך תוכל להרחיב בנושא תהליכי ושיטות עבודה.

כשיהיה בידך מדריך ההפעלה הבסיסי הזה, תוכל לגייס במקומך ״אדון מנכ"ל אחר״ ותוכל למסור לו את מדריך ההפעלה של העסק שלך כדי שיוכל להיכנס בנעליך ולהמשיך ולבצע את אותן הפעולות המוצלחות שממשיכות להגדיל את רווחי העסק. עכשיו, לאחר שתשלים את החפיפה ותעביר אליו את שכרך, תהיה חופשי סוף סוף. יהיה לך זמן אינסופי והעסק ישלח לך כסף לחשבונך שלך כל חודש. אתה תעבור להיות מתוגמל מחלוקת הרווחים (דיווידנדים). נרחיב על כך יותר בשלב 4 בהמשך.

ה״מנואלה״ הסודית

דמיין לך שהעסק שלך הוא מכונה סגורה שמחוברת ל-מנואלה (מכיר את הידית הסיבובית הזאת?). בצד אחד אתה מסובב את המנואלה ובצד השני יוצא כסף. 

אם עד כה אתה היית האוחז במנואלה, עכשיו סוף סוף תוכל להעביר את המנואלה הזאת לידיו של אותו ״אדון מנכל״ שגייסת. עכשיו הוא יהיה זה שיסובב אותה, והדיווידינדים יזרמו לחשבונך הפרטי. כשהשלמת את הטיפוס והגעת לשלב 4 בעסק שלך – אתה תהפוך להיות בדיוק כמו כל משקיע חיצוני אחר בעסק שלך. 

התמקדות בדרכים נוספות לייצר תזרים מזומנים

רק לאחר שהשלמת את כל אלה, השלמת את ׳שלב 3 מנכ״ל׳ והדרך שלך לשלב 4 – בעלים תהיה חלקה ובטוחה. אתה תוכל להתמקד עכשיו בדרכים נוספות בייצור תזרים מזומנים נוסף מרווחי העסק שסיימת לעבוד בו. שלך אבל על כך נרחיב עוד בהמשך.

הניסיון להתחמק משלב 3 (מנכ״ל) לפני השלמתו...

הנתונים בשטח מלמדים שבעל עסק שמגייס מנכ״ל כדי לצאת משלב 3 (מנכ״ל) מבלי שפיצח בעצמו את קוד ה- DNA של העסק, עלול למצוא את עצמו בסיטואציה לא נעימה בהמשך. הוא קרוב לוודאי יאלץ לחזור לשלב 3, אותו הוא נטש באמצע, רק שיתכן וכעת יהיה עליו לשקם את הריסות העסק שקרו במשמרת של מנכ״ל אחר שנכנס לתפקיד בטרם עת. במצב כזה הוא עלול למצוא את עצמו עם קשיים תזרימיים, לקוחות אסטרטגים שנטשו לטובת מתחרים, עובדים חשובים שעזבו, ודרישות להזרמות הון של מיליוני ₪ במצטבר. 

והמנכ"ל שגוייס? הוא פשוט יקח את המזוודה שלו, יעזוב ויגיד ש-״הוא מצטער. זה לא הצליח לו הפעם״ וילך לחפש עבודה בעסק של מישהו אחר. 

אם לא פיצחת את קוד ה- DNA של העסק - איך אחר יעשה זאת עבורך?

אבל כל הסיפור הזה מאד צפוי…למה ציפית אחרי הכל? הרי אם אתה (זה שמכיר את העסק לעומקו) עדיין לא פיצחת את קוד ה- DNA של העסק שלך ולא גילית כיצד להגדיל את הרווחים שנה על שנה – כיצד בכלל ניתן לצפות מאדם חיצוני כלשהו, שלא עבר את כל השלבים המקדימים והחינוכיים שאתה עברת בעסק (שלבים 1,2 מעלה), ושלא נכווה ונשרט במהלכם כמוך בכל פעם שעשית שגיאה, שהוא ידע לייצר רווחים הולכים וגדלים בעסק כל שנה? לא הגיוני בעליל, נכון?

שלב 4 – בעלים

מודל השכר שלך בשלב 4

אם בשלבים המוקדמים עד כה (שלבים 1-3) השכר שלך היה מבוסס על מכירת שעות עבודה כנגד תלוש משכורת, בשלב 4 אתה לראשונה מתוגמל מחלוקת רווחים (דיווידנדים). 

יש לך תזרים חיובי כל חודש שמופקד בחשבון הבנק שלך ויש מי שדואג לנהל את העסק שלך במקומך. 

לראשונה יש לך זמן אינסופי ותזרים מזומנים חופשי

שלב 4 בעלים

עסוק בבניית תזרימי מזומנים חדשים...

את כל הזמן שלך אתה משקיע כעת בבניית תזרימי מזומנים חדשים ממקורות נוספים. אם נשווה את העסק שלך לכסא, היתה לו רגל אחת של תזרים מזומנים מהעסק הנוכחי שלך. אתה כעת עסוק בבניית הרגליים הנוספות לכסא שלך. כשחלש בעסק אחד, יהיה חזק בעסק אחר.

בשלב הזה אתה חובש כובע של ״מקצה של הון״ (או אם תרצה באנגלית Money allocator). אתה עסוק במציאת הזדמנויות עסקיות להון שלך, במקומות שיניבו לך את התשואה על ההון האופטימלית ביחס לסיכון. באופן הזה אם העסק שלך ייצר לך את התשואה על ההון האופטימלית, תרצה להשקיע בו כספים נוספים, אבל אם עומדות בפניך אלטרנטיבות נוספות וטובות יותר, אתה תשקיע אותו בהן. אתה לא רוצה לשים את כל הביצים בסל אחד ומעדיף לפזר את הסיכונים בצורה האופטימלית. והי! מי אמר שצריך רק להשקיע בישראל? העולם הוא רחב והרבה הזדמנויות מתרחשות בו עכשיו ממש.

וזהו ההפסד האמיתי של מי שתקוע בשלב 2 (מנהל עבודה) שהעסק שואב את כל זמנו כך שהוא מפספס את ההזדמנויות המזהירות שמתרחשות בחוץ לעסק. 

לראשונה יש לעסק שלך שווי כלכלי אמיתי!

ולפני שאתה שם לב, לראשונה בשלב 4 נוצר לעסק שלך שווי כלכלי אמיתי. משום שלראשונה הוא מתפקד בלעדיך. לראשונה יצרת "מכונה" חיצונית לך, שמייצרת לבעליה תזרים מזומנים לחשבון הבנק הפרטי שלו, איתך או בלעדיך. אפשר לומר שכל עוד היית תקוע בעסק כגלגל שיניים עיקרי שאין לו תחליף, שווי העסק האמיתי של העסק שלך היה אפס. משום שהרוכש היה בעצם קונה אותך (אם אתה נמצא יש רווח, אם לא – אז לא).

לראשונה העסק שלך נהיה אטרקטיבי לקונה פוטנציאלי אחר (כזה שהגיע לשלב 4 בעסק שלו) שמחפש דרכים לייצר לעצמו תזרים מזומנים נוסף מעסק אחר ולכן הוא יהיה מוכן להעביר לך חבילה נאה של הרבה מאד כסף בתמורה ל"מכונה" שבנית.

ואתה? לא בטוח שתרצה בכך. אחרי הכול יש בידייך מנגנון שמייצר תזרים מזומנים חיובי מבלי לדרוש את זמנך, ומבלי להצריך מעורבות משמעותית מצידך… אתה תחשוב היטב האם תרצה למכור אותו לידיים אחרות (ותצטרך לקבל הצעה אטרקטיבית מאד כדי לוותר על הפרה החולבת הזאת).

יציבות פיננסית בלתי נתפסת

לפני שאתה שם לב, אתה הופך מבעל עסק יחיד לבעל עסקים. פתאום יותר מעסק אחד מתחיל לנבוט סביבך. ומהר מאד, אתה מוצא את עצמך יושב בצומת של מספר עסקים שכל אחד מהם מעביר לך כספים מיותרים לשימושך.

בדיוק בשלב הזה אתה הופך יציב פיננסית באופן בלתי נתפס. וגם אם אחד מהעסקים שלך חווה האטה או קושי, זרמי המזומנים החופשיים שמגיעים לחשבון שלך מהעסקים האחרים שלך מספקים לך פיזור וגיבוי פיננסי מרגיע.

העולם פתוח בפניך. העתיד מלהיב מכדי שתהיה תקוע באחד השלבים הנמוכים שבמודל.

תובנות וסיכומים - מודל ארבעת השלבים

1. אתה תמיד נמצא בשלב כלשהו במודל

קל לחשוב על המודל כמו על בניין קומות. כל קומה מקבילה לשלב. לא ניתן להתחיל לבנות בניין החל מהקומה השלישית (לא ניתן לדלג על השלבים המקדימים – יסודות, קומה ראשונה, קומה שנייה).

הכלל במודל הוא: שהרצפה של הקומה הכי נמוכה בה רגלייך נוגעו לפעמים, היא הקומה (או השלב) בה אתה נמצא.

באופן הזה אם עדיין יש לך אחריות כלשהי אחראי על המכירות בעסק (אם לא תעשה את מה שאתה עושה תהיה ירידה במכירות) – משמעות העניין שאתה עדיין מתפקד כאיש מכירות או מנהל מכירות – ולכן אתה נמצא בשלב 2.

2. כדי לעלות לשלב הבא עליך לזהות היכן אתה נמצא ולהשלים את סדרת הצעדים

כדי לעלות לשלב הבא עליך לזהות בצורה מדוייקת:

  • באיזה שלב אתה נמצא במודל.
  • ולבצע באופן מדוייק את סדרת הצעדים המלאה שתביא אותך לסיום מלא של השלב בו אתה נמצא.

3. דילוג על שלבים יפיל אותך לשלב נמוך יותר

לא ניתן לדלג על שלבים במודל. לא ניתן לדוגמה לקפוץ משלב 2 לשלב 4. עם השלמת שלב 2 אתה נמצא בשלב 3. יישום השלב הלא נכון יגרום לכך שתרד באופן בלתי נמנע לשלב אחד מטה.

4. שורש כל הבעיות העסקיות שאתה מכיר נעוץ בהפרת מודל ארבעת השלבים

ניתן למצוא את שורש כל התקלות שאתה מכיר בעסקים – בהפרה של המודל. דילוגים מעל שלבים, אי השלמת שלב עד לסופו, ניסיון לעגל פינות ולזרז את התהליך מבלי להשלים את הפעולות – כולם יביאו אותך לשלב נמוך יותר במודל. יש אינספור דוגמאות מסביב. צריך רק לפקוח את העיניים ולהביט מסביב.

5. אל תבזבז זמנך בשלבים נמוכים במודל!

הזמן שלך שווה יותר ממה שאתה חושב. עכשיו זה ה money time שלך. עבור לשלב 4 בהקדם. שם המשחק הרבה יותר גדול מכל אלטרנטיבה אחרת. והתיגמול שלך בהתאם!

ייעוץ ארגוני לעסקים וניהול תהליכים

איך אנחנו יכולים לשפר לך את הארגון?

ב-20 השנים האחרונות אנחנו עוזרים לבעלי עסקים ולמנהלים להעמיד תשתית ארגונית יעילה שמשפרת את ביצועי העסק, אנחנו מטמיעים שיטות עבודה חכמות שמאפשרות סדר וארגון, מפחיתים מריבות וחיכוכים, מסירים עומסים מאזורי עבודה פקוקים, מגדירים היררכיה ניהולית נכונה ומסדירים תהליכי עבודה בריאים שמגבירים את היעילות המערכתית, מקלים על התפעול השוטף ומאפשרים את הצמיחה הבאה

נשמח להראות לך איך לעשות זאת

Call Now Button

אלפי בעלי עסקים

מקבלים ערך אמיתי כבר

למעלה מעשור

הצטרפו עכשיו וקבלו מידע
שווה מידי חודש:

אלפי בעלי עסקים

מקבלים ערך אמיתי כבר

למעלה מעשור

הצטרפו עכשיו וקבלו מידע
שווה מידי חודש: